Skip to main content

Shakshuka, Nidal Kershs recept | Recept från Köket.se

Shakshuka, Nidal Kershs recept | Recept från Köket.se: Den här fantastiska rätten kommer ursprungligen från Nordafrika och är en tomat- och chiligryta med pocherade ägg. Perfekt till helgens långfrukostar, tillsammans med varma pitabröd och hummus. Jag börjar alltid med att steka löken på låg värme, riktigt länge. Då blir den söt och lockar fram tomaternas sötma. En stekpanna eller kastrull med lock ger bästa resultat. /NidalLäs mer om kokboken Shakshuka hos Adlibris >>


Comments

Popular posts from this blog

Krämig kalkonpasta med svartkål och bacon - Mitt kök

Krämig kalkonpasta med svartkål och bacon - Mitt kök

Mitt kök lagar kålsoppa - TV4 - YouTube

Mitt kök lagar kålsoppa - TV4 - YouTube

Quick Berry Popsicles Recipe - Food.com

Quick Berry Popsicles Recipe - Food.com